Психологическа консултация  

Юлияна Шапкарова  
консултант-терапевт

Juliqna_Shapkarova.jpg

Психологическа консултация и помощ при: 

- Емоционални
- Семейни
- Професионални проблеми
- Мотивация
- Подкрепа
- Себепознание
- Творчество

- Индивидуална програма за оценка, подобряване и поддържане на самочувствието

- Онлайн консултация

За контакти:

kamino20@gmail.com

0889 42 04 42

Facebook

Google+

Ателие за самопознание, личностно развитие и творчески опит

Мотивация и нейното място в успешната терапия

   

LIME  

   

lilit_i_eva.jpg

„Лилит най-загадъчната личност в човешката история"

е много интересна и важна статия, която от гледна точка на архетипните модели в психологията на Карл Густав Юнг, дава обяснение на някои социални феномени в човешкото общество.

Като например появата и развитието на еманципацията и феминизма, женската сексуална любов (лесбийството), хомосексуализма при мъжете или другата крайност прекаленото мъжкарство, мъжка агресия и войнственост. Написах отделна статия, анализ на тези социални феномени в контекста на статията: "Лилит - най-загадъчната личност в човешката история". Вярвам, че ще бъде интересно на читателите.

В разработките по психологията на архетипите на Карл Густав Юнг  подробно е обяснено как един архетипен модел може да завземе изцяло живота на човека, до степен да се размножи до безкрай и да обхване цели общества и култури.

Еманципацията и феминизма създаде изцяло ново общество от "дами Лилит" през последните 100 години, след като жената придоби правото да гласува. Погрешно използваните сили на този архетипен модел се възправиха срещу Ева като срещу враг.

В статията се подчертава, че Лилит е демон, който унищожава женствеността, децата и в крайна сметка мъжа...Но също така стиха на Робърт Браунинг описва колко нещастна е Лилит в тази своя роля.

"Докато най-силната отрова напусна устните ми.

Аз си помислих, ако въпреки лъжата,

Той махне маската от душата ми с целувка -

Аз пълзя негова робиня, духом тялом и въобще."

В крайна сметка насилието и отнетата свобода, които накараха Евите да потърсят правата си в ролята на Лилит не е нито преодоляно, нито премахнато. То намери своя израз в още по-насилствени и опасни практики, отразени в „50 нюанса сиво“ и други подобни книги и филми посветени на садо-мазохистичното общуване между мъжа и жената.  

Причината е, че макар и уплашени от независимостта, ума, интелигентността и въобще силата и възможностите на дамите Лилит, мъжете, които успяха да съхранят мъжествеността си трансформират своя страх в агресия и гняв насочена към жените.

Мъжът по принцип е агресивно и войнствено, войнолюбиво създание.  Лилит не е щастлива в своята силна, властна и независима роля, както виждаме от прекрасното стихотворение. И тя се предава, превръщайки се отново в Ева.

Но не в онази Ева от началото на 20-ти век, която не е могла да гласува, но се е ползвала до такава степен от мъжкото уважение и почит, че за нея са се водили дуели на живот и смърт. Именно, защото е била Ева до мозъка на костите си! А не Лилит – дамите с мъжко мислене, мъжка логика и мъжки принципи в женско тяло. Нещо като умствен травестит.  

Правилното използване на двата архетипа Лилит – Ева е единствено в тяхното приятелство. Тоест сприятеляването, примиряването на двете архетипни сили съществуващи в една жена.

Тяхното противопоставяне, противоборство и борба за надмощие на едната над другата прави от жената едно нещастно, окаяно създание.  Огромните разлики между Лилит и Ева съвсем ясно се открояват при един сравнителен анализ на дамите от Европа, САЩ, Канада, Австралия или християнките и дамите от арабския свят – мюсюлманките.  

Европейката Лилит извоювала своите права и свободи не е щастлива и тя доброволно позволи:

„Той [да] махне маската от душата ми с целувка - Аз пълзя негова робиня, духом тялом и въобще.“ 

И създаде: „50 нюанса сиво“, в които с радост и желание стигащи до нейния оргазъм се подложи на насилие и жестокост. Наричайки това „любов и секс“. Същите, дори още по-страшни насилие и жестокост, защото Лилит намери удоволствие в тях.

А мюсюлманската Ева напълно обезправена, безименна и покрита от глава до пети е наистина най-женственото и прекрасно създание на тази планета. Но също така тя е неука, неграмотна, без образование, без дар слово, без какъвто и да било интелект.

Принудена да живее в пълна зависимост от мъжете в семейството. И дори в някои части на мюсюлманския свят лишена от своята женска сексуалност, удоволствие и оргазъм, чрез отстраняване на клитора.  Една невъобразимо жестока операция, провеждана при най-нечовешки условия, дори без хигиена. 

И в заключение връщайки се към християнската религия, трябва да подчертая, че когато Бог създава мъжа и жената той наистина ги създава по свой образ и подобие, РАВНОСТОЙНИ. НЕ РАВНИ!

В неговите очи, в божието сърце – мъжът и жената са равностойни. Имат равна, една и съща стойност, обича ги по един и същи начин. Това означава „равностойни“. Но Бог никъде не казва, че мъжът и жената са равни. Има голяма разлика.

Нещо повече. Бог казва: „Жени, подчинявайте се на своите мъже като длъжност към Господа, защото мъжът е глава на жената, както и Христос е глава на църквата. Както църквата се подчинява на Христос, така и жените нека се подчиняват във всичко на своите мъже” (Ефесяни 5:22-24).

Макар че жените трябва да се покоряват на своите съпрузи, Библията също казва на мъжете няколко пъти как трябва да се отнасят към жените си. Съпругът не трябва да приема ролята на диктатор, но трябва да уважава жена си и нейните мнения.

Ефесяни 5:28-29 призовава мъжете да обичат жените си по същия начин, както обичат собствените си тела, като ги хранят и се грижат за тях. Любовта на мъжа към жена му трябва да бъде същата като любовта на Христос към Неговото тяло, църквата.

Бог сравнява жената със Светата Църква и й дава статут на Църква, на Храм. Но Църквата не е равна на Христос, както и жената не е равна с мъжа. Разбирайки тази част от Библията правим първата стъпка към правилното обединение на двата архетипа Лилит – Ева. 

 

Юлияна Шапкарова

25.10.2016г.

 

 

 

 

Добави коментар


Защитен код
Обнови

Joomla SEF URLs by Artio
   
© 2006-2016 Сексология и Природа на Човека - Sexology & Human Nature