Редактор-фрийлансър  

redaktor.jpg

ЮлиЯна Шапкарова редактор-фрийлансър

Администриране и поддръжка:

- Уеб сайтове, електронни магазини, електронни списания

- Редакция на съдържание, текстове и статии

- Художествено оформление и коректор

- Обработка на снимков материал

- Дигитален маркетинг

- User experience design (UX)

- Консултации

kamino20@gmail.com

0889 42 04 42

Facebook

Linkedin

   

Jukebox  

   

EL EROTISMO  

el_erotismo.jpg

   

Еротичен магазин  

   

WEB journal "Sexology & Human Nature"  

Sexology_Human_Nature.jpg

   

Митове, легенди и приказки

В схемата на тези легенди се вписва и сказанието за Тристан, изложено в епичната поема на Готфрид Страсбургски. Това се вижда особено добре в пролога към сказанието за Тристан и по-нататък в приключенията на самия герой (в повторенията). Ривалин, крал на земите на парменианите, по време на своето посещение при краля на Корнуол и Англия Марк се запознава с прекрасната сестра на последния, Бланшефльор, и в сърцето му пламва любов към нея. Когато помага на Марк по време на военен поход, Ривалин е смъртно ранен и го отнасят в Тинтайол. Бланшефльор, преоблечена като бедна слугиня, бди до постелята на болния и нейната предана любов спасява живота на краля. Тя избягва със своя любим в неговата родна страна (по пътя срещат различни препятствия) и там я обявяват за негова съпруга. Но заради Бланшефльор земите на Ривалин са нападнати от Морган.

Широко разпространена група от сказания, съчинени за митичния Лебедов Рицар, спадат към древните келтски предания. По-долу е представен вариант, известен ни от драматичната постановка на тази тема в операта на Вагнер. Историята на Лоенгрин, Рицаря с Лебеда, за който се разказва в една средногорнонемска епична поема, е предадена накратко от братя Грим в Немски сказания под названието „Лоенгрин в Брабант“. Херцогът на Брабант и Лимбург умира, без да остави други наследници, освен своята млада дъщеря на име Елз, или Елзам; на смъртния си одър я оставя в ръцете на един от своите васали, Фридрих фон Телрамунд. Фридрих, който бил безстрашен войн, се осмелява да поиска ръката и земите на младата херцогиня, твърдейки, че тя уж му била обещала да се омъжи за него. И тъй като тя упорито отказва, Фридрих се оплаква на император Хайнрих Птицеловеца.

Характерните мотиви в сагата за Лоенгрин: изчезването на божествения герой по също толкова чудодеен начин, колкото и начинът, по който някога се е появил, а също пренасянето на митологичните мотиви от живота на по-големия герой, носещ същото име, в живота на по-младия герой — доста разпространено явление в митотворчеството, — са въплътени също и в англо-лангобардската сага за Скеаф, която се споменава в увода към Песен за Беовулф, най-старата германска епична поема, стигнала до нас на англосаксонски език. Бащата на стария Беовулф получил името Скилд Скефинг (което означава син на скеаф), защото като бил малък, лодката, в която спял върху пшеничен сноп, била изхвърлена от морските вълни на брега на чужда страна, която той бил призван да защити.

 

Ото Ранк - Митът за раждането на героя

Персей

Царят на Аргос, Акризий, доживял до преклонна възраст, без да има потомци от мъжки пол. Мечтаейки за син, той се обръща за съвет към делфийския оракул, който обаче го предупреждава за опасността, която ще му донесе мъжкото потомство, и съобщава, че дъщеря му Даная ще роди син, от чиято ръка той ще загине. За да попречи на това, Акризий заповядва дъщеря му да бъде заточена в желязна кула и поставена под строга охрана. Но Зевс проникнал като златен дъжд през покрива и Даная родила момче. Веднъж Акризий чул гласа на Персей от стаята, в която била заточена неговата дъщеря, и така научил, че е родила дете. 

 

В елинските истории за божества и легендарни герои мотивът за изхвърлянето закономерно се повтаря почти при всички митически фигури. От особено значение е историята за младостта на Дионисий, защото тя крие в себе си възможното решение на въпроса за възникването на мистериите. Според предадената от Павсаний версия, когато Кадм открил, че дъщеря му Семела е родила преди брака момченце (от Зевс), той наредил да затворят майката и детето в един сандък и да ги хвърлят в морето, което ги изхвърлило на лаконийския бряг. Майката умира, но сестра и Ино взема момченцето и го отглежда като негова дойка. Заедно със сестрите си Автоноя и Агая тя — според предадената от Апиан легенда — скрива момчето в планината, страхувайки се от гнева на Хера и Пентей. Там, в една пещера, която по-късно била обявена за светилище, те криели момчето в един чамов сандък
Joomla SEF URLs by Artio
   
© 2006-2016 Сексология и Природа на Човека - Sexology & Human Nature