Психологическа консултация  

Юлияна Шапкарова  
консултант-терапевт

Shapkarova.jpg

Психологическа консултация и помощ при: 

- Емоционални
- Семейни
- Професионални проблеми
- Мотивация
- Подкрепа
- Себепознание
- Творчество

- Възползвайте се от удобната онлайн консултация

Запишете си час днес! 

kamino20@gmail.com

0889 42 04 42

Facebook

Google+

Основни черти на добрия консултант

Профилактика и терапия

Мотивация и нейното място в успешната терапия

   
Разтърсвани от спазматични конвулсии, те се устремяват право на пред, сякаш изхвърлени от пружина, въртят се френетично, застиват на място с наведено напред тяло, препъват се, залитат, отново се овладяват и пак губят равновесие, за да изпаднат накрая в състояние на полуприпадък. Пристъпът се появява понякога изведнъж, друг път ги предшестват предвещаващи признаци: разсеян или ужасен израз, леко потръпване, задъхано дишане, капки пот на челото. Лицето е сгърчено или с измъчен израз. В някои случаи трансът е предшестван от сънливост. Обладаният не може да си държи очите отворени. Това вцепенение не трае дълго, следва го рязко събуждане, придружено от конвулсивни движения. Предварителния период може да е кратък. Свикналите с обладавания бързо преминават през цялата гама нервни симптоми. Потреперване, залитащи стъпки, механични движения и ето че са вече в разгара на транса. Когато ускорения ритъм на ритуала вече не допуска никакво забавяне в появата на боговете, мнозина дори си спестяват въведението.

Разновидностите на тази криза варират в зависимост от характера на духа, който иска да се въплати. Великите и страховити лоа проникват в плътската си обвивка с яростта на ураган. Онези с по – мек нрав щадят хората. Характерът на нервния пристъп зависи и от опита на обладания в ритуалите, колкото е по-неопитен толкова по – силно се съпротивлява. Докато главата му още не е „измита”, тоест докато лоа не се е настанил в главата му със специална церемония, той се държи като дивак. Измиването на главата е ритуал, чието значение варира според областите и светилищата. Целта на ритуала е да се кръсти лоа босал (дивия). От хляб, накиснат във вино, акаса, царевица, печени фъстъци и други съставки се приготвя нещо като тесто, което се увива в листа от момбен (испанска тропическа слива). Закрепват го с кърпа върху главата на избраника на лоа.

Той може да го свали чак на другия ден, а трябва да изчака няколко дена преди да си измие главата. При миенето на главата в областта Мирбале, послушникът се затваря в една стая за три дни, докато неговите приятели и роднини пеят химни в съседната. Хунган в транс измива главата на избраника с отвара от ароматични треви и вино. Тогава лоа слиза в тялото. Семейството принася в жертва едно животно, а обладания изпива кръвта му. След като излезе от транса обладаният твърди че не помни нищо от онова, което е казал или направил в това състояние. Тази амнезия не се отнася за прелюдията на транса. Някои казват, че преди в главата им да се възцари мрак усещат бодежи в краката или странна тежест залепваща краката им за земята. Нахлуването на духа се усеща от някои като удар по темето или болезнено схващане.

Веднага след тези усещания представата за време изчезва. Състоянието на обладаване продължава по – дълго или по – кратко. Главозамайването е последица от допир със свещен източник на енергия и хората, които се навъртат около обладания, както и онзи, който донася на хунси герданите, обикновено също изпитват леко замайване, били са докоснати от лоа, до които са се доближили. Има хора, при които трансът продължава няколко часа или дни. Човекът посетен за дълго време от лоа, обикновено се задържа с известно усилие на равнището на транса. По правило края на транса се проявява при обсебения с признаци на умора. Той вече не е толкова разгорещен и ако не се струполи в някои ъгъл, пада почти в безсъзнание върху коленете на присъстващите.

Остава няколко минути неподвижен, после отваря очи и се озърта учудено като спящ събудил се на непознато място. От уважение към бога, който се кани да си тръгне, често покриват с кърпа лицето на човека. Вудуистите умеят да различават обладаването от лоа, което е търсено и желано, от обсебването от зли духове, което е опасно и смъртоносно. По време на церемониите вуду, всяко божество бива почетено с три последователни танца, съпроводени от песни и биене на тъпани призоваващи божествата.

Joomla SEF URLs by Artio
   
© 2006-2016 Сексология и Природа на Човека - Sexology & Human Nature