Психологическа консултация  

Юлияна Шапкарова  
консултант-терапевт

Juliqna_Shapkarova.jpg

Психологическа консултация и помощ при: 

- Емоционални
- Семейни
- Професионални проблеми
- Мотивация
- Подкрепа
- Себепознание
- Творчество

- Възползвайте се от удобната онлайн консултация

Запишете си час днес! 

kamino20@gmail.com

0889 42 04 42

Facebook

Google+

Основни черти на добрия консултант

Профилактика и терапия

Мотивация и нейното място в успешната терапия

   

 falos_kult.jpg

Обожествяването на мъжкия полов член се заражда сред хората в дълбока древност - в момента, в който бива осъзната причинно-следствената връзка между половото сношение и забременяването/ раждането.

Изразява преклонение пред най-великата и мистична сила - зачеването на нов живот - чийто носител е фалосът. От тази сила е зависело изцяло оцеляването на човека и природата въобще, защото всичко е тленно, всичко умира и единствено способността за възпроизводство гарантира продължението на рода, безсмъртието на видовете и света, какъвто го познаваме.

За ранните езически общества е характерна унификацията на макрокосмическите (световните, общоприродните) и микрокосмическите (човешките, телесните) проявления, в резултат на което мъжът (фалосът) се припознава като носител на вселенските оплодителни сили, и обратно - неговите се откриват навсякъде в природата. Така мъжкият полов член се възприема като източник не само на човешкия, но и на световния живот, което е причина той да бъде обект на специален култ.

Този култ, за разлика от повечето други, запазва значимостта и характера си, независимо от развитието на религиозните идеи; той не изживява упадък, ограничаване или отмиране, както не може да бъде в упадък или да отмре самият процес на биологично възпроизводство. У славяните култът към фалоса е особено устойчив и почти всички обредни практики са свързани с него.

Били са използвани, почитани и фетишизирани различни фалосовидни ритуални предмети: модели, макети, натуралистично изобразяващи мъжки полов орган в естествен или силно уголемен размер; атропоморфни и други изображения, които само загатват формата на фалос (каквито са всички идоли на мъжки божества); обикновени ежедневни предмети и оръдия, които поради формата и функциите си биват асоциирани с член (колове, стълбове, рало и пр.).

Обредните проявления на култа към фалоса са многобройни. На древнославянските сватби дървен фалос бил оставян във ведро с медовина, от което всички (и особено младоженците) пиели за подсигуряване плодовитостта на младото семейство.

Непосредствено преди началото на новата земеделска година, преди зпочване обработката на земята, българските славяни се събирали на нивите, изкопавали дупка и забивали в нея фалосовиден стълб, идол или обикновен кол, около който се пеели молитви за добра реколта, а неженени млади мъже уринирали в дупката.

Стълбът олицетворява пенис с неговите оплодителни характеристики и полагането му в изкопа (вулвата) имитира полово сношение, а уринирането на мъжете олицетворява семеизпразване, с което те помагат земята да бъде успешно оплодена.

Подобна е символиката и когато плодовит гол мъж извършва ритуално заораване - характерното положение на ралото между краката на орача и насочеността му спрямо земята го идентифицира с полов орган, а самото оране - с коитус.

Проява на фалическия култ има и при кукерските игри, където основен атрибут на главния кукер е кърваво червен фалос, с който той имитира копулативни движения спрямо земята или пък бодва по задните части младите жени наоколо, за да бъдат плодовити.

Коментари   

#2 RE: Култ към фалоса при езическите обществаnaia 2013-07-13 07:46
Тоест Матриархата и почитта към Богинята Майка и женското начало в никакъв случай не изключва - почитта и уважението към мъжкото начало, патриархата и неговия основен символ - фалоса. Двете са взаимосвързани и допълващи се. В езическите общества матриархата не означава груби и недодялани жени, които ходят на лов наравно с мъжете и участват в бойни действия срещу други племена и народи наравно с мъжете. Няма такова нещо в нито едно древно, езическо общество. Тези груби жени са характерни днес и те са следствие на феминизма. Женската грубост и преминаването на жените към мъжки начин на мислене е основната причина, която подтиска мъжествеността при мъжа и създава едни по-женствени и нежни мъже. Които съвсем естествено се страхуват от грубиянките и се обръщат към собствения си пол.

В езическите общества - жената е можела да ловува, както и да участва в битки, но в никакъв случай не е парадирала с това и да го демострира е било дори срамно. Тя е придобивала тези умения само, за да може да се грижи сама за себе си, ако и се наложи. Примерно мъжът и е загинал или няма мъж, а племето бива нападнато.

И последно матриархата съвсем не означава пълновластие на жените и налагане на някаква женска диктатура, каквито са стремежите на феминистките.

Матриархата и култа към женското начало означава по-силна и голяма духовност, повече свързаност с Природата, повече любов и по-малко войни, повече раждаемост и бебета и по-малко убийства, повече нежност и мекота. Знаем, че войните и убийствата са приоритети на партиархата.

А какво ни предлага всъщност феминизма и еманципацията? Женски патриархат, в който мъжете са подтиснат до степен да изгубят всичките си първични и вторични характерни полови белези, смачкани и превърнати в мекушави и изнежени същества, които приличат на груби жени и нямат почти нищо общи със своя мъжки пол. А какви са жените в този женски патриархат? Груби и безпардонни, можете да се вгледате в жените-политичк и или бизнес-дами. Например Цецка Цачева. Колкото и да са добре облечени, на каквито и фризьори и козметици да ходят, липсата женственост, на мекота и топлота и всичко характерно за една истинска жена си личат! Мъжете се плашат от такива жени и ги отбягват. Екатерина Михайлова бе голям политик, но и до ден днешен се прибира в празен и самотен дом, без мъжко рамо, обич и подкрепа.

Така че избора си е наш. Лично аз съм против феминизма и еманципацията и виждам, какви вреди носят те. Това е и причината много от нас до вчера амбициозни и стремящи се към свобода и независимост жени да оставаме все по-често пред телевизора гледайки турските сериали, които показват, кой е мъжа, коя е жената и какви са техните роли.

А пък Юлето (Камино) смело отива дори по-далеч заявявайки открито интереса си към арабската култура, традиции и изкуства, както и към техните похвати за правене на любов. ;-) А всеки би се съгласил, че по-женствена жена трудно би се намерила в този сайт.
#1 RE: Култ към фалоса при езическите обществаKamino 2013-07-12 21:44
Както става ясно и от самото заглавие: "Култ към фалоса при езическите общества" езичниците съвсем не изключват патриархалните символи и съвсем не са радетели на матриархата, както често се опитват да манипулират някои феминистки структури и техните представителки. Езическите общества в миналото са се отнасяли с еднакво уважение и почит както към мъжките така и към женските символи, ясно съзнавайки, че игнорирането на едното води до извращаване на другото. Точно това, което се случва днес в нашите не езически (християнски общества), в които излезлия извън контрол феминизъм доведе до израждане на отношенията между мъжа и жената и което е по-лошо до израждане и малоформации и в двата пола - мъжки и женски.

За стойностните неща на патриархата

В условия на патриархат, има наличие на "фалоцентризъм" - тоест пенисът символизира най-често силата, живота, структурата, реда. Може и да е символ на победа, късмет, фертилност(плод овитост). Фалосът е един от най-често срещаните и най-древни човешки символи. Още в епохата на първобитните хора, той е издигнат в култ. Свързан е в божества като Озирис, Пан, Дионисий и естествено Приап. При древните гърци култът към фалоса е толкова развит, че е имал своите собствени церемонии - Фалофордрии, по време на които начело на процесията се носел огромен мъжки полов орган, отрупан с плодове. Римляните не остават по-назад. Според тях тази част от мъжката анатомия носи щастие. Можело е да се видят фалоси, изрисувани до входните врати, носели се като амулети и дори върховете на колоните завършвали с тях. В древния Помпей скулптирани фалоси сочели пътя към най-близкия публичен дом. Това е един вид предшественик на пиктограмата. Понякога тези символи се намират на места, където най-малко са очаквани. Върху жезъла на Меркурий например, символ на мира и благоденствието и като символ на медицината. в случая олицетворявал плодовитостта. Понякога две змии се увивали около мъжки полов орган или около дървото на живота. В хиндуизма “лингам” се нарича фалосният символ на Шива. Но с навлизането на християнството мъжкият полов орган изугбва светостта си и изображенията на фалоса постепенно изчезват. Но остават следи. В Галиция, например, се намират каменни блокове, декорирани от едната страна с католически кръст, а от другата с древно изображение на фалос. В Европа пък се срещат камъни на зачатието. Това са стари, изправени камъни, които наподобяват форма на фалос. Жените ги възсядали и възпявали, за да забременеят по-лесно. Не само на запад е имало култ кум фалоса. В Индия не се срещат навсякъде. Изсечени са от високи камъни, които изобразяват реалистично мъжествеността на бог Шива. Индийците обожествявали фалоса на своя бог,, защото според тях оттам произлиза семето на живота. В Япония пък всяка година се чества празникът на плодовитостта Канамара Мацури. Той датира от 16-ти век. По случай празника се изработва огромен фалос , висок 2,5 м и се постава на кипарисов трон. Носи се начело на процесия и се поставя на мястото на миналогодишния, който се продава. счита се, че съприкосновение то на жената с главния символ на фестивала - фалоса, гарантира хармония в семейството и потомство за бездетните. Фалосът не е само езически символ. Фройд създава психоаналитична концепция, в която представя фалоса като един свръхсимвол. Според него фалосът дава възможност на децата да определят собствената си самоличност. И така, център на света ли е фалосът? Не, но пък и едва ли е олицетворение на злото.
Joomla SEF URLs by Artio
   
© 2006-2016 Сексология и Природа на Човека - Sexology & Human Nature