Психологическа консултация  

Юлияна Шапкарова  
консултант-терапевт

Juliqna_Shapkarova.jpg

Психологическа консултация и помощ при: 

- Емоционални
- Семейни
- Професионални проблеми
- Мотивация
- Подкрепа
- Себепознание
- Творчество

- Индивидуална програма за оценка, подобряване и поддържане на самочувствието

- Онлайн консултация

За контакти:

kamino20@gmail.com

0889 42 04 42

Facebook

Google+

Ателие за самопознание, личностно развитие и творчески опит

Мотивация и нейното място в успешната терапия

   

LIME  

   

uqzvimata_golota.jpg

Някои снимки наистина са цяло изкуство, каквото Е фотографията. Ризата без съмнение е негова и колко секси послания носи такъв кадър. Той вдъхнови еротичното, философско есе за уязвимостта на голотата...

Дамата е гола, вероятно съблечена от господина  и успяла все пак да се пребори за тази риза.  Тя се срамува, колко хубаво би било да има нещо върху себе си, макар и чуждо. Известно е колко уязвим се чувства човек, когато е напълно гол. А колко по-уязвим е, когато е гол в присъствието на друг човек.

И още повече, когато този друг човек е облечен. Така, както е бил Анри-Пиер малко преди да му бъде взета ризата. Реших, че би могъл да има име. То (името) трябва да е френско, защото любовта, за която ни разказва картинката е френска.

А тя? Нека да бъде италианка или испанка. Защото тези дами са наистина срамежливи. Причината е в строгото католическото възпитание, което и в 20-ти и в 21-ви век не отстъпва пред сексуални революции и свободия. Нека да я кръстя Франческа. Анри-Пиер и Франческа. Звучи романтично.

Това е еротичното изкуство и творчество на фотографията. ТЯ, фотографията, тази голяма кралица на изкуствата може да разказва цели поеми, разкази и дори романи. Ако има кой да ги почувства и "прочете".

Прави ми впечатление, че в последно време в еротичната фотография се набляга именно на голотата (уязвимостта) на дамите и облечеността (силата) на господата. Което идва да внуши тяхната самоувереност и опитност  в еротичния акт.

Колко дами биха се оставили да бъдат изцяло съблечени, а техния господин да остане напълно облечен, изгладен, подреден и напълно стабилен въпреки предполагаемата страст и желание? Въпреки преживените емоции и дори оргазъм. Тенденции в изкуството, които, ако бъдат анализирани по-задълбочено ще намерят своето разумно обяснение.

Дрехите на дамата са едно от нейните оръжия. Основно оръжие. С тях и чрез тях Франческа съблазнява, привлича, възбужда, прави любов, гневна е или просто си почива, след дълъг и уморителен ден. Дрехата носи много послания и е като втора кожа.Тя прикрива недостатъци и подчертава красивото, което притежаваме.

Жената е уязвима, слаба, уплашена, много неуверена и несигурна, когато е без своята спасителна, втора кожа – дрехата. Все още възпитанието на малките момиченца се състои в убеждаването, че по-скоро голотата е срамна и опасна и трябва да бъде прикривана, отколкото изваждана на показ.

Изключвам чалга-певиците и определен кръг фотомодели, които умишлено търсят простащината на голотата. Трябва да отбележа, че в нито една държава в Западна Европа и дори в САЩ или Австралия, жените не ходят, така грозно и вулгарно разголени, както това се случва в България.

Следя модните тенденции, понякога и ревюта на известни, модни марки. Мода на вулгарната голота, с извадени на показ гърди, вагини и дупета, няма.

Италианската мода например не допуска дължина на полата, за ежедневието – по-голяма от четири пръста над коляното. Религията си казва думата – отново. Няма стил във вулгарната голота, няма и качество нито в дрехата, нито в жената, която я носи.

Нека се върна все пак на уязвимата голота, която се случва в любовните отношения и която еротичната фотография, наложи, като вид любовна игра. Франческа в края на 20-ти и началото на 21-ви век стана прекалено силна, твърде самостоятелна и независима. Самоуверена, смела, напориста, амбициозна…

И нейната криворазбрана еманципация често преминава границите и влиза в опасния и за двата пола феминизъм. Мъжете, които не успяха да понесат случващото се с дамите. Тези господа, които се изплашиха, се превърнаха в обезкосмени евнуси, в гейове, в метросексуални и прочее модерни прозвища.

Мачовците, които не се поддадоха и не се изплашиха от феминизацията се превърнаха в героите на Мики Рурк от „Девет седмици и половина” и „Дива орхидея”, в героя на Том Круз от „Широко затворени очи”, в Мистър Грей от трилогията  „50 нюасна сиво” и др.

Тези силни мъже, успели да се съхранят след катаклизмите на феминизация са герои и на голяма част от еротичната, хетеросексуална фотография. Анри-Пиер е облечен, нещо повече безупречно облечен, а Франческа е чисто гола и напълно дефеминизирана.

Трудно е останеш еманципирана без основното си оръжие – модата. Модата на дрехите, обувките, бельото и аксесоарите. Модата на бързата ти и скъпа кола, на чековата книжка в дамската чанта.

- А къде остана чантата? – мисли си Франческа. Та той започна да ме съблича още в колата на паркинга.

Трудно е да останеш еманципирана и да размахваш феминистки лозунги, когато си чисто гола, както майка те е родила и когато си спомняш за думите на същата тази майка: „Да се развяваш гола или разсъблечена е срам и позор!” Срам и позор и страх от собствената уязвимост, несигурност, неувереност.

Всичко, това примесено със страст и сексуално желание. Мъжките дрехи винаги носят еротични послания за хетеросексуалните жени. Тя си мисли, че успявайки да открадне ризата му, ще се почувства поне малко по-спокойна.

Каква ирония. Ризата е запазила неговия аромат и топлината на тялото му. Тази риза не предпазва, тя възбужда. Това е неговото оръжие, което той може да си позволи да и подхвърли временно.

Обърканост, объркване...Това, е което започва да цари в ума на Франческа.

В Психологията се нарича „двойно обвързване”. Представлява хитър трик за блокирана на някои от функциите на ума. Подаване на противоречиви и взаимно изключващи се команди.

В случая – страст и сексуално желание <> срам и позор. Страстта изкючва срама и обратно – срама изключва сексуалните преживявания.

Когато ума не успее да се справи с обработката на две противоречащи си команди (послания), той се намира в двойно обвързване и изключва. Ума спира работата си, подобно на блокиран компютър, който се нуждае от рестартиране.

Франческа е напълно объркана и безпомощна. А Анри-Пиер? Е, той държи цялата ситуация под свой контрол и се наслаждава на силата и властта си.

Мъжете, които успяха да се самосъхранят от катаклизмите на феминизацията обичат силата и властта, за тях тя е равносилна на силен оргазъм. И ако Франческа е попаднала в двойно обвързване, то Анри-Пиер ще изпита два оргазма – сексуален и морален.

Разбира се морален през призмата на мъжкото мислене за полагащата му се по право власт над всичко! Правото на по-силния! Дори и в любовта. Най-вече там. Пълна победа за считаната и запазената за Франческа нейна територия - любовта. До скоро…

Тази територия вече не ни принадлежи. Неин господар е Анри-Пиер, господин Грей и много други. Оказа се, че мъжете разбират от...любов. И дори могат да печелят на тази територия. 

За добро или за зло…

Времето ще покаже…

25-26.04.15г.

Юлияна Шапкарова

anri-pier_i_francheska.jpg

Добави коментар


Защитен код
Обнови

Joomla SEF URLs by Artio
   
© 2006-2016 Сексология и Природа на Човека - Sexology & Human Nature