Редактор-фрийлансър  

redaktor.jpg

ЮлиЯна Шапкарова редактор-фрийлансър

Администриране и поддръжка:

- Уеб сайтове, електронни магазини, електронни списания

- Редакция на съдържание, текстове и статии

- Художествено оформление и коректор

- Обработка на снимков материал

- Дигитален маркетинг

- User experience design (UX)

- Консултации

kamino20@gmail.com

0889 42 04 42

Facebook

Linkedin

   

Jukebox  

   

EL EROTISMO  

el_erotismo.jpg

   

Еротичен магазин  

   

WEB journal "Sexology & Human Nature"  

Sexology_Human_Nature.jpg

   
holograma.jpg
 
"Злодеят е просто жертва, чиято история не е била разказана."

"Il cattivo è solo una vittima la cui storia non è stata raccontata." - Marquis de Sade

Екрана на компютъра премигна и картината се смени. Започна следващия репортаж за промените настъпили в световен мащаб след навлизането на холограмите в радиото и телевизията. 

Беатрис Ривера прокара пръст през екрана и върна предишното предаване. Гледаше го за хиляден път. В нея журналистът разказваше за пътешествието на една синя полярна лисица през два континента. 

Старата журналистика, позната от 20-ти век вече не съществуваше. Предаванията се правеха чрез холограми на хора. Тези хора вече можеха дори да не съществуват, да са мъртви или отдавна напуснали планетата Земя. 

В 22 век журналистиката се правеше от роботи, но в студията все още работеха хора. Всъщност  това беше илюзия. Тези хора не бяха истински, това бяха техните холограми, в които роботите вграждаха новините, диалозите и дори емоциите. Ако не знаеше за холограмната журналистика човекът от 20 век по никакъв начин нямаше да познае, че това, което вижда и чува не са истински хора. 

Експериментите с холограмната журналистика бяха започнали още в края на 20 век, разбира се тайно в базите на НАСА. В средата на 21 век това вече не беше никаква тайна, а самата реалност. А в 22 век холограмните репортажи и предавания бяха единствените, които светът познаваше.  Причината, поради  която  Беатрис се занимаваше с холограмните медии беше един особен случай на пациент, настанен в Университетската психиатрична клиника „Монтгомери” в покрайнините на Лондон.  Тя го наричаше  Принцът на сърцата. 

- Оживява се и започва да реагира, когато вижда  сърчица. Иначе обикновено е неконтактен и с пълна липса на емоции. Храни се и се грижи за личната си хигиена – ритуално, но без признаци за маниакалност. Всеки ден в едни и същи часове, подобно на повечето хора.

Сутрин се събужда в 5, влиза в банята, закусва в 6, обядва в 13 и вечеря в 18 часа. Това изключва множествена склероза и редица други заболявания. Но извън споменатите часове е напълно некомуникативен. Не разговаря, не движи лицевите си мускули…- главният лекар на клиниката за душевно болни „Монтгомери” замълча без да довърши изречението си.

- Споменахте, че се оживява и реагира, когато вижда сърца. – Какво имате предвид? Къде ги вижда? – Беатрис Ривера отвори синия си бележник, отбеляза датата и си записа името на пациента – Джовани Марсел Гаярдо. Баща италианец и майка французойка. 

- Разрешаваме му да ползва таблет понякога. Започва да се усмихва и да произнася някои думи, когато вижда картинки със сърчица. 

- Защо не му позволявате по-често да използва таблета? 

- Интернет и електронните устройства са абсолютно забранени за нашите пациенти. Възбуждат мозъка, създават напрежение, подхранват илюзиите, могат да предизвикат халюцинации. 

- Противопоказни са за пациенти с превъзбуден ум. –  противопостави се Беатрис. - Джовани не е превъзбуден, напротив той е напълно летаргичен. Нуждае се от стимули и реагира на стимули. 

- Джовани е много силен физически. Ако ума му изведнъж поднови възприемането и отговори с  реакциите на буйство, ще трябва да използваме грубост, за да го усмирим. Грубостта към пациентите не се поощрява в нашата клиника. 

Беатрис отвори медицинската папка на Гаярдо. Спортист, различни спортове, няколко години в професионалната боксова лига, след завършването на колежа. Фоторепортер по професия, пилот на хеликоптер, мисии в Босна и Камбоджа…

След приключването на военната си кариера, Джовани се бе отдал изцяло на журналистиката. И беше много добър в това. Контактите с хората, интервютата, пътуванията извън Англия съставляваха неговия живот. Обратно на своите колеги, които си вършеха работата, за да живеят и да се прехранват, Джовани живееше, за да работи и обичаше работата си повече от всичко. Тя го спасяваше от ужасите на войните, в които бе участвал и кошмарите, които се връщаха често, за да съпътстват сънищата му.

Той нямаше семейство, родителите му бяха починали отдавна. А след последната мисия в Камбоджа, когато му се наложи да посети 3 месечен терапевтичен курс, военния психиатър направо му съобщи да забрави за свое семейство при състоянието на психиката му.

В действителност Джовани беше напълно нормален, като изключим кошмарите, които се появяваха нощем. Но макар и не лишен от чувства и емоции, вследствие на преживяното в различни части на света с военни конфликти той на практика имаше много висок праг на безчувственост, твърдост и безразличие към чуждите чувства и емоции. Джовани харесваше жени, беше търпелив и внимателен любовник, но не изпитваше никакви емоции, дори мускулче не трепваше по лицето му. А за чувства като любов и привързаност към съпруга и деца изобщо не можеше да се говори. 

 

7.07.2019

ЮлиЯна Шапкарова

---

Холограмата е форма на изобразяване, която позволява записването и възпроизвеждането на триизмерни образи с помощта на лазер. При холограмите лазерните лъчи „оглеждат“ обекта от различни ъгли и след това се рекомбинират, за да направят запис, който включва всички страни на обекта. След това, когато се вгледа човек във вече готовата холограма, очите му сравняват светлината от двата лъча. Това позволява да видим как предметът изглежда от всеки ъгъл, създавайки ни впечатлението, че е триизмерен!

 

 
Joomla SEF URLs by Artio
   
© 2006-2016 Сексология и Природа на Човека - Sexology & Human Nature